گزارش برنامه دره جاجی

🔸مدت برنامه: ۱ روزه
🔸زمان اجرای برنامه: ساعت ٦.٣٠صبح

توصیفه منطقه :
دره جاجی به فاصله 8کیلومتری از روستای فریزی (در فاصله 20کیلومتری از شهر گلبهار)  بین رشته کوههای بینالود قرار گرفته است.طبیعتی بکر و بی نظیر، آب و هوایی تمیز و سرشار از اکسیژن و همچنین داشتن منظره پائیزی زیبا و دلنواز،میتواند کوهنوردان و صخره نوردان زیادی را به خود جلب کند.برای رسیدن به این دره باید بعد از گذر از روستای فریزی که در ادامه مسیر  از2یا3دره باید عبور کنیم ،2جاده قرار گرفته و برای رسیدن به دره باید از جاده دوم به سمت راست که در کمره دره وجود دارد حرکت کنیم تا به دره بسیار زیبای جاجی برسیم.رودخانه ای پراب و حاصل خیز که به این روستا سرسبزی وصف ناشدنی بخشیده بود. محصولات این روستا گردو,سیب میباشد.

گزارش برنامه:
زمان:15 مهر ماه ساعت 6:30 صبح الی 20
تعداد نفرات شرکت کننده : 18 نفر
ساعت 6:30 صبح در محل قرار همیشگی حضور داشتیم وپس چند دقیقه تاخیر تعدادی از همنوردان، ساعت 6:35 با یک مینی بوس به راه افتادیم.ساعت تقریبا 8 به دره رسیدیم و مینی بوس ابتدای دره ایستاد، بعد از پیاده شدن کمی جلوتر برای صرفه صبحانه و معرفی دره و اصول پیاده روی در دره توقف کردیم. در ادامه دوستان برای عکاسی از مناظر زیبا پرداختند.راه سخت و نیمه دشواری بود صخره های نیمه دشوار که تجربه ای هیجان انگیز برای همنوردان بود و افتادن اقای علی قوی بازو مسئول فرهنگی باشگاه به داخل اب به دلیل سر بودن صخره ها. در ادامه به راه افتادیم حدوده 1ساعت راه سختی را در پیش گرفتیم بعد از ان راه کمی اسان شد.ساعت 11 استراحت 5دقیقه ای کردیم بعد از ان به راه افتادیم ساعت 1 بود که استراحت گاهی مناسب پیدا کردیم برای صرفه ناهار هوا سرد بود به همین دلیل همنوردان در جایی مناسب دور از درختان و گیاهان سرسبز اتش روشن کردند تا کمی گرم شویم.ساعت 3 بود که به راه افتادیم،تصمیم بر این شد که برگشت را از مسیر دیگه ای طی کنیم بنابراین از کمر دره به سمت کوه حرکت کرده و به ارتفاع رفتیم که از ان بالا طبیعت بسیار زیبایی از دره به چشم میخورد و بعد به سمت پایین کوه ادامه دادیم حدود 2ساعت کوهنوردی داشتیم که به اول دره ،جای مینی بوس رسیدیم.(رفت و برگشت را از دومسیر متفاوت پیمایش داشتیم که همین امر باعث تنوع در برنامه شد ).وجود گروه بسیار خوب، بانشاط و پر انرژی باعث شد یه برنامه عالی را در کنار هم داشته باشیم و همین امر سبب شد  که کلی به به دوستان خوش بگذره.در پایان از همه افراد تیم کمال تشکر و قدرانی دارم . بزرگوارانی که در این برنامه همکاری کردند به شرح زیر میباشد.